![5409687.jpg](https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/66f794e7c93afb408c962bd8/977dc6b0-d493-4ce7-91f6-a82520e7507d/5409687.jpg)
![](https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/66f794e7c93afb408c962bd8/1689136c-7f34-4475-bf22-1216bfd06cfe/beige.png)
HOLLER đ ditt varumĂ€rke
Den som inte syns, finns inte. Vill du att ditt varumĂ€rke ska sticka ut och skapa lĂ„ngsiktiga resultat? HĂ€r ger vi dig fem handfasta tips som hjĂ€lper dig att ta ditt varumĂ€rke till nĂ€sta nivĂ„ â och om du behöver sĂ„ finns vi hĂ€r för att hjĂ€lpa dig genom hela varumĂ€rkesresan.
![](https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/66f794e7c93afb408c962bd8/ae488dd8-2ec0-4bf0-9abf-6ef4b423b517/5409687.jpg)
syns ditt varumÀrke?
1. Kristallklar kommunikation
Din kommunikation ska utan tvekan och omsvep tala om för din kund vad du erbjuder och varför det Àr viktigt. MÄnga företag misslyckas med sin konvertering eftersom de inte har en tydlig och sammanhÀngande varumÀrkesidentitet.
SĂ
HĂR HJĂLPER HOLLER DIG:
Vi utvecklar tillsammans med dig en varumÀrkesstrategi som gör att ditt budskap blir glasklart. Ditt varumÀrkes kÀrnvÀrden, tone of voice och visuella uttryck kommer att synas konsekvent pÄ alla plattformar. Och dÄ kommer dina kunder enkelt att förstÄ vad du stÄr för och varför dom ska vÀlja just dig.
2. Bli minnesvÀrd
FÄnga din blivande kunds uppmÀrksamhet genom berÀttelser som speglar deras verklighet. Fokusera mindre pÄ sÀljsnacket och mer pÄ att visa hur du kan förbÀttra dina kunders liv eller lösa ett konkret problem. Förr i tiden fick dom som var duktiga pÄ att berÀtta sagor och historier tid och utrymme nÀr man satt tillsammans runt elden under sena kvÀllar och nÀtter. En skickligt berÀttad historia vÀcker kÀnslor och reaktioner - och det Àr de historierna vi kommer ihÄg och berÀttar för andra om.
Storytelling Àr ett hantverk. Nu för tiden möts vi sÀllan runt en lÀgereld och berÀttar sagor. Men vi har möjlighet att berÀtta historier som berör pÄ vÄra webbplatser och i sociala medier.
SĂ
HĂR HJĂLPER HOLLER DIG:
Tillsammans med dig kommer vi att anvÀnda storytelling för att lyfta fram ditt varumÀrke pÄ ett sÀtt som skapar engagemang, bygger lojalitet och som gör att man kommer ihÄg dig.
3. Uppmana till action
Vill du att dina kunder ska göra slag i saken? Se dÄ till att dina call-to-actions (CTA) Àr tydliga och direkt uppmanar till nÀsta steg i köpresan. Varje kampanj, inlÀgg och webbsida behöver ha en tydlig och konkret uppmaning till handling. Ha alltid raka budskap i dina CTA:er, som till exempel : "Boka din plats idag" eller "Ladda ner guiden". Men det Àr ocksÄ viktigt hur de Àr designade, ett tips Àr att lÄta dina CTA-knappar pÄ din webbplats ha en kontrasterande fÀrg sÄ att de Àr enkla att se.
SĂ
HĂR HJĂLPER HOLLER DIG:
Genom att optimerar dina CTA:er, bÄde copyn, hur dom ser ut visuellt och vart dom Àr placerade - kan vi maximera dina konverteringar och driva försÀljning.
4. Gör om, gör rÀtt
Det rĂ€cker inte att bara jobba hĂ„rt, du mĂ„ste jobba smart ocksĂ„. Kom dĂ€rför ihĂ„g att hela tiden utvĂ€rdera och följa upp ditt arbete. MĂ€t resultaten av din webbplats och dina kampanjer och justera baserat pĂ„ vad som fungerar â och vad som inte gör det.
Om du dyker ner i din statistik kan du hitta svar pÄ mÄnga frÄgor. Kanske kan du inte förstÄ varför din nya webbplats inte verkar öka er försÀljning - ta dÄ en titt i din webbplats-statistik. Om mÄnga besöker din webbplats frÄn sin mobil kommer dom inte att stanna lÀnge om din sida laddar lÄngsamt eller Àr svÄrnavigerad. Din webbplats mÄste vara bÄde anvÀndarvÀnlig och snabb, annars Àr den bara ett irritationsmoment för dina kunder. Och den som Àr irriterad kommer inte att bli köpsugen.
SĂ
HĂR HJĂLPER HOLLER DIG:
Ăr statistik inte det som du vill lĂ€gga din tid pĂ„? DĂ„ hjĂ€lper vi dig gĂ€rna med det. Genom regelbunden analys kan vi tillsammans utvĂ€rdera och optimera din marknadsföring och se till att du förbĂ€ttrar ditt resultat. Vi vill inte bara att du ska vara bra, vi vill att du ska vara bĂ€st.
5. Fokusera pÄ problemen
Det lÄter kanske lite trÄkigt, men dina kunder bryr sig inte om de fina priser du har vunnit och dom Àr mest troligt helt ointresserade av en lÄng lista över varför du tycker att du Àr bÀst i branschen. Och istÀllet för att rabbla upp alla funktioner och fördelar med dina produkter, sÀtt mÄlgruppen i centrum. Vad har kunden för problem, och hur löser du dessa?
SĂ
HĂR HJĂLPER HOLLER DIG:
Vi utvecklar tillsammans med dig strategier som fokuserar pĂ„ dina kunders behov och problem, och ser till att ditt varumĂ€rke alltid framstĂ„r som lösningen. All din kommunikation, frĂ„n webbplats till sociala medier â kommer tydligt tala till dina kunders behov och visa att du Ă€r lösningen dom söker och behöver.
![](https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/66f794e7c93afb408c962bd8/1689136c-7f34-4475-bf22-1216bfd06cfe/beige.png)
Redo att nÄ toppen?
HOLLER Media erbjuder skrÀddarsydd flexibilitet. LÄter till exempel ett eget marknadsteam on demand som den perfekta lösningen? Oavsett vilket upplÀgg du vÀljer sÄ har vi pÄ HOLLER Media expertisen att fÄ ditt varumÀrke att sticka ut och leverera resultat.
Vi Àr bara ett HOLLER bort, kontakta oss idag för att ta reda pÄ hur vi kan hjÀlpa dig!